Email marketingas – tai rinkodaros strategija, kai su potencialiais klientais bendraujama el. paštu. Tinkamai įgyvendinta el. laiškų kampanija gali padėti pasiekti įvairių rinkodaros tikslų.
El. pašto rinkodara yra skaitmeninės rinkodaros forma, kai naudojamas el. paštas norint susisiekti su potencialiais klientais, didinti prekės ženklo žinomumą, stiprinti klientų lojalumą bei skatinti rinkodaros veiklas.
Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje el. pašto rinkodara dažnai yra ekonomiškai efektyvus ir didelį poveikį turintis įrankis, galintis padidinti klientų įsitraukimą ir paskatinti pardavimus. Dėl šios priežasties daugelis šiuolaikinių skaitmeninės rinkodaros strategijų remiasi būtent šiuo metodu.
Toliau pateikiama daugiau informacijos apie el. pašto rinkodarą, įskaitant jos privalumus bei patarimus, kaip pradėti kurti savo el. laiškų rinkodaros strategiją.
El. pašto rinkodaros esmė
El. pašto rinkodara – tai strategija, kurios metu įmonė naudoja el. paštą, kad bendrautų su savo klientų baze. Tai yra tiesioginės rinkodaros forma, padedanti informuoti klientus, didinti prekės ženklo žinomumą ir reklamuoti konkrečias prekes ar paslaugas. Nors ši rinkodaros forma gyvuoja jau seniai, šiandienos specialistai pasitelkia automatizavimą ir specializuotas el. pašto rinkodaros programas, kad sukurtų suasmenintas kampanijas, atitinkančias kiekvieno kliento buvimo kelionėje etapą.
El. pašto rinkodaros tipai
Savo el. pašto rinkodaros strategijoje galima įtraukti įvairių tipų laiškus. Štai keletas dažniausiai pasitaikančių:
Sveikinimo laiškai
Šie laiškai siunčiami naujai užsiregistravusiems vartotojams, kad būtų pasveikinti ir pristatyta daugiau informacijos apie įmonę ar paslaugas.
Naujienlaiškiai
Reguliariai siunčiami laiškai su naujienomis, aktualijomis, naudinga informacija ar turiniu, skirtu palaikyti ryšį su prenumeratoriais.
Reklaminiai laiškai
Šie laiškai skirti pristatyti specialius pasiūlymus, akcijas ar naujus produktus, siekiant paskatinti pardavimus.
Potencialių klientų ugdymo arba pakartotinės įtraukos laiškai
Skirti palaikyti ryšį su tais, kurie dar nepriėmė sprendimo pirkti, arba priminti apie save mažiau aktyviems klientams.
Operaciniai laiškai
Tai informaciniai laiškai, pavyzdžiui, užsakymo patvirtinimai, slaptažodžio atstatymo pranešimai ir pan.
Atsiliepimų ar apklausų laiškai
Skirti gauti grįžtamąjį ryšį iš klientų apie jų patirtį, pasitenkinimą ar pasiūlymus tobulinimui.
Proginiai arba asmeniniai laiškai
Laiškai, siunčiami klientams jų gimtadienio ar bendradarbiavimo sukakties proga, stiprinant asmeninį ryšį ir lojalumą.
El. pašto rinkodaros geriausios praktikos ir patarimai
Sėkminga el. pašto rinkodaros kampanija gali paskatinti buvusių klientų aktyvumą, pritraukti naujų ir padėti pasiekti svarbiausius rinkodaros tikslus. Norint tai pasiekti, būtina suplanuoti apgalvotą kampaniją, kuri strategiškai įtraukia klientus aktualiais ir tinkamu laiku siunčiamais pranešimais.
Kurdami savo el. pašto rinkodaros kampaniją, atkreipkite dėmesį į šiuos svarbius patarimus:
- Kurkite dėmesį patraukiančias laiškų temos eilutes
- Tikslingai struktūruokite žinutę
- Laikykitės paprasto dizaino
- Siųskite laiškus tik tiems, kurie patys užsiregistravo
- Strategiškai pasirinkite siuntimo laiką
- Stebėkite rezultatus ir atlikite testus
1. Kurkite dėmesį patraukiančias laiškų temos eilutes
Temos eilutė patraukia skaitytojo dėmesį ir paskatina jį atidaryti laišką. Tuo tarpu laiško turinys pateikia vertės pasiūlymą ir skatina imtis veiksmų.
Kadangi žmonės kasdien gauna daugybę el. laiškų, konkurencija jų pašto dėžutėse yra didelė. Būtent todėl stipri temos eilutė gali padėti išsiskirti. Vidutinis prekinių ženklų el. laiškų atidarymo rodiklis visose pramonės šakose siekia apie 35,63 procento.
Temos eilutės turėtų būti intriguojančios ir aktualios gavėjui. Norėdami jas patobulinti, galite:
- Aiškiai nurodyti pasiūlymą: „Gaukite 15 % nuolaidą kitam pirkiniui”
- Sukurti skubos jausmą: „Skubėkite! 30 % pavasario išpardavimas baigiasi už 24 valandų”
- Sukelti smalsumą: „Čiuožinėjimas ledu birželį?”
- Pabrėžti konkretų laikotarpį: „Vis dar neapsipirkote Kalėdoms? Padėsime!”
- Suasmeninti: „Jurgita, jūsų prenumerata tuoj baigsis!”
2. Tikslingai struktūruokite žinutę
Struktūra itin svarbi bet kokiam rašymui, ypač – rinkodaros laiškams.
Tinkamai struktūruotas turinys leidžia aiškiai ir greitai perteikti vertę skaitytojui. 2024 m. sausį atlikta apklausa parodė, kad 54 procentai suaugusiųjų atidaro rinkodaros laiškus, jei jų turinys susijęs su tuo, kas juos domina tuo metu. Kitas svarbus veiksnys (19 procentų) – gilesnis suasmeninimas nei vien vardo paminėjimas.
Norėdami padidinti atidarymo ir įsitraukimo rodiklius:
- Pačioje laiško pradžioje pateikite svarbiausią informaciją
- Sudarykite laišką taip, kad jį būtų lengva peržvelgti akimis
- Venkite ilgo teksto – naudokite nuorodas į išsamesnę informaciją (pvz., tinklaraščio įrašus)
- Visame tekste įtraukite raginimus veikti (CTA)
- Laiško pabaigoje nepamirškite aiškaus raginimo veikti tiems, kurie perskaitė visą laišką
3. Laikykitės paprasto dizaino
Riba tarp vizualiai patrauklaus ir blaškančio dizaino yra labai plona. Iš vienos pusės norisi sukurti ryškų vaizdą, kuris patrauktų dėmesį, iš kitos – svarbu aiškiai perteikti svarbiausią informaciją. Todėl paprastas dizainas dažniausiai būna veiksmingesnis už sudėtingą.
Kuriant el. laiško dizainą verta įsidėmėti:
- Naudokite ne daugiau kaip tris spalvas – tai išsaugos vientisumą ir neperkraus dizaino
- Akcentuokite savo logotipą ir prekių ženklą – gavėjas turi iš karto suprasti, iš kur gavo laišką
- Vizualiai išryškinkite raginimus veikti
- Optimizuokite laišką mobiliesiems įrenginiams – dauguma žmonių el. laiškus skaito telefone
4. Siųskite laiškus tik tiems, kurie užsiregistravo
Būtina siųsti laiškus tik tiems, kurie davė tam sutikimą – dėl kelių priežasčių.
Pirma, nors teoriškai įmanoma įsigyti el. pašto adresų sąrašus iš trečiųjų šalių, daugelis rinkodaros platformų tai draudžia.
Antra, kai kuriais atvejais tai netgi gali būti neteisėta. Kai kurios šalys yra įtvirtinusios įstatymus, draudžiančius siųsti laiškus asmenims, kurie jų atsisakė.
Be to, nepageidaujami laiškai dažnai būna neveiksmingi. Nors gali atrodyti, kad kuo daugiau laiškų išsiųsi, tuo daugiau pasieksi, iš tikrųjų efektyvumas pasiekiamas taikant į susidomėjusią auditoriją. Vietoj to, kad siųstumėte laiškus tiems, kurie jų nenori (ir rizikuotumėte patekti į brukalų dėžutę ar prarasti prenumeratorius), geriau koncentruotis į tuos, kurie jau parodė susidomėjimą jūsų pasiūlymais.
5. Strategiškai pasirinkite el. laiškų siuntimo laiką
Daugeliu atvejų el. pašto rinkodara remiasi tinkamu laiku. Kartais tinkamiausias būdas padidinti klientų įsitraukimą ir pasiekti kampanijos tikslus – išsiųsti reikiamą žinutę būtent tinkamiausiu momentu.
Kaip skaitmeninės rinkodaros forma, el. pašto rinkodara pasižymi lengvu automatizavimu. Automatizuota rinkodara leidžia automatiškai siųsti laiškus tikslinei auditorijai. Galima suplanuoti el. laiškus konkretiems metų laikams, pavyzdžiui, šventėms, arba sukurti automatizuotą laiškų seriją, kuri siunčiama po tam tikro kliento veiksmo – pavyzdžiui, prisijungus prie naujienlaiškio.
Automatizuotos sekos padeda išlaikyti klientų dėmesį, nes siunčiami aktualūs laiškai, palaikantys prekės ženklo žinomumą ir vedantys gavėją per jūsų rinkodaros kelią.
6. Stebėkite rezultatus ir atlikite testavimus
Vienas iš skaitmeninės rinkodaros privalumų – nuolatinis duomenų srautas apie kampanijų efektyvumą. Tobulinant rinkodaros strategiją, šie duomenys tampa itin svarbūs norint atrasti efektyvesnius būdus, kaip pasiekti ir įtraukti savo auditoriją.
El. pašto rinkodaros platformos leidžia sekti svarbiausius rodiklius: atidarymo procentą, paspaudimų rodiklį, konversijų skaičių ir kt. Daugelis įrankių taip pat suteikia galimybę atlikti A/B testavimą – tai dviejų kampanijų palyginimas, padedantis išsiaiškinti, kurie elementai veikia geriausiai.
Reguliari duomenų analizė ir testų vykdymas leidžia nuolat tobulinti kampanijas. Be to, kaupiant patirtį, galima sukurti veiksmingų laiškų šablonus, kurie vėliau palengvins būsimų kampanijų kūrimą ir padidins efektyvumą.
El. pašto rinkodaros platformos ir įrankiai
El. pašto rinkodaros specialistai dažnai naudojasi įvairiomis platformomis, siekdami padidinti komandos efektyvumą. Įgyvendinant rinkodaros strategiją, šios platformos siūlo pažangias funkcijas, kurios padeda kurti suasmenintus laiškus, valdyti kontaktų sąrašą, siųsti automatinius laiškus bei stebėti kampanijų rezultatus.
Keletas populiarių el. pašto rinkodaros platformų:
- Brevo
- Mailchimp
- Omnisend
- Get Response
- Constant Contact
- Active Campaign
Nepriklausomai nuo jūsų rinkodaros tikslų, šios platformos leidžia sėkmingai įgyvendinti el. laiškų kampanijas ir optimizuoti visą procesą.